وقتی صحبت از معماری (فناوری اطلاعات) سازمانی میشود، بعضا برداشت مخاطبان محدود به اجرای یک پروژه یا تولید تعدادی اسناد معماری (نقشه معماری) با کاربردی کوتاه مدت است، در حالیکه نظام معماری سازمانی میبایست به عنوان یک قابلیت و ماموریت کلیدی در کنار برنامه ریزی راهبردی و تحول دیجیتال در سازمان استقرار یابد و مدیریت این مهم نیازمند درک جامع و چندبعدی از پیکره دانش عریض و طویل معماری است.
از طرف دیگر بکارگیری نظام معماری سازمانی در صنایع مختلف لزوما دارای مسیر و چارچوب مشابه نیست و بنا بر ویژگیهای کسبوکاری و فنی هر صنعت (برای مثال صنعت بانکداری) باید ملاحظات، الزامات و استانداردهای خاص آن صنعت در نظر گرفته شود. در این دوره آموزشی مختص بانکها و صنعت بانکداری در ایران طراحی شده و صرفا مخاطبان بانکی اجازه شرکت در آن را دارند.
معرفی دوره معماری سازمانی برای بانکها و صنعت بانکداری
در این دوره آموزشی، مدیران و کارشناسانی که قصد پیاده سازی و استقرار نظام معماری سازمانی را در صنعت بانکی دارند با سناریوهای مختلف فنی-اجرایی و مزایا یا محدودیت هرکدام آشنایی کامل پیدا نموده و نقشه راهی برای استقرار نظام معماری سازمانی و استخراج نتایج از آن بدست میآورند. در این دوره آموزشی به صورت جامع ولی فشرده اهم مباحث کلیدی مدیریت معماری بررسی خواهد شد و حتی نحوه تلفیق چارچوب توگف، بایان و چارچوب ملی مطابق با الزامات بانک مرکزی، سناریوهای برونسپاری پروژههای معماری، گزینه های ممکن برای ظرفیتسازی تشکیلات معماری، کاربرد بهروشها و مدلهای مرجع در معماری بانک و … نیز پوشش داده خواهد شد.
فرض این است که مخاطبان با مبانی و مقدمات معماری سازمانی اشنایی دارند و اکنون میخواهند موضوعات مهمی که در مدیریت (هدایت و راهبری) معماری سازمانی باید بدانند را در این دوره فرا گیرند.
ثبت نام در دوره: این دوره صرفا به صورت سازمانی با درخواست سازمان متقاضی برگزار می شود. متقاضیان فردی می توانند از فرصت دوره های آموزشی که به صورت سالانه در همایش معماری سازمانی برای عموم برگزار می شود استفاده نمایند.
برای کسب اطلاعات بیشتر یا درخواست برگزاری دوره، از بخش تماس با ما اقدام نمایید.
سوابق برگزاری دورههای آموزشی (کلیک کنید)
مشخصات دوره آموزشی معماری سازمانی برای بانکها
عنوان دوره معماری سازمانی در صنعت بانکداری
Enterprise Architecture in Bankingشرح دوره وقتی صحبت از معماری (فناوری اطلاعات) سازمانی میشود، بعضا برداشت مخاطبان محدود به اجرای یک پروژه یا تولید تعدادی اسناد معماری (نقشه معماری) با کاربردی کوتاه مدت است، در حالیکه نظام معماری سازمانی میبایست به عنوان یک قابلیت و ماموریت کلیدی در کنار برنامه ریزی راهبردی و تحول دیجیتال در سازمان استقرار یابد و مدیریت این مهم نیازمند درک جامع و چندبعدی از پیکره دانش عریض و طویل معماری است.
از طرف دیگر بکارگیری نظام معماری سازمانی در صنایع مختلف لزوما دارای مسیر و چارچوب مشابه نیست و بنا بر ویژگیهای کسبوکاری و فنی هر صنعت (برای مثال صنعت بانکداری) باید ملاحظات، الزامات و استانداردهای خاص آن صنعت در نظر گرفته شود، لذا این دوره آموزشی مختص بانکها و صنعت بانکداری در ایران طراحی شده و صرفا مخاطبان بانکی اجازه شرکت در آن را دارند.
در دوره معماری سازمانی در صنعت بانکداری، مدیران و کارشناسانی که قصد پیاده سازی و استقرار نظام معماری سازمانی را در صنعت بانکی دارند با سناریوهای مختلف فنی-اجرایی و مزایا یا محدودیت هرکدام آشنایی کامل پیدا نموده و نقشه راهی برای استقرار نظام معماری سازمانی و استخراج نتایج از آن بدست میآورند.
سرفصل مطالب
- مرور خلاصه پیکره دانش معماری سازمانی (مکاتب فکری، سبکها و چارچوبهای معماری سازمانی)
- سطوح معماری در بانکها و صنعت بانکداری
- سناریوهای کاربرد معماری سازمانی در بانکها
- نحوه تلفیق چارچوب TOGAF, BIAN, IEAF مطابق با الزامات بانک مرکزی
- قابلیتهای اساسی مدیریت معماری
- سناریوهای اجرای پروژههای معماری
- ترسیم مسیر کلان (نقشه راه) استقرار نظام معماری سازمانی در بانک
پیش نیاز دوره آشنایی کافی با معماری سازمانی یا گذراندن دوره مبانی معماری سازمانی
مخاطبین و شرکتکنندگان
- مدیران و تیم های معماری سازمانی صنعت بانکداری (کسب و کار، فناوری اطلاعات)
- مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات در بانکها
- مدیران و کارشناسان تحول دیجیتال، برنامه ریزی راهبردی و سازمان و روشها بانکها
- تحلیلگران و طراحان محصولات و سرویسهای بانکی
- معماران شرکتهای ارایه دهنده محصولات/سرویسهای بانکی
نحوه برگزاری به صورت سازمانی برای تیم کارفرما مدت و زمان دوره 20 ساعت در قالب 5 جلسه 4 ساعته محل برگزاری در محل سازمان کارفرما یا دانشگاه شهید بهشتی مدرس
- مدیر پروژه، مشاور و مدرس معماری سازمانی با 20 سال سابقه حرفهای
- مدیرفنی آزمایشگاه معماری سازمانی سرویسگرا