لوگوی دانشگاه شهید بهشتی، کمیسیون توسعه دولت الکترونیکی و سازمان فناوری اطلاعات ایران.

تعریف سرویس براساس چارچوب ملی معماری سازمانی ایران؛ عبارت است از “برون‌داد حاصل از به‌کارگیری هدفمند نیروی انسانی، فرآیندها، اطلاعات و فناوری، توسط سازمان که منجربه ‌نتیجه‌ای ارزشمند از دید ذینفع شده و در راستای اجرای ماموریت و تحقق اهداف سازمان باشد”

معماری سرویس گرا به عنوان پارادایمی که این روزها با سرعت گسترش می یابد نه تنها فضای فناوری اطلاعات را تسخیر کرده بلکه مفاهیم آن در کسب و کار نیز منشا تحولات مهمی شده است. پارادایم سرویس گرایی در لایه های مختلفی همچون سازمان سرویس گرا، کسب و کار سرویس گرا، سیستم های سرویس گرا و نهایتا زیرساخت سرویس گرا مصداق پیدا می کند. اهمیت بازمهندسی(معماری) سازمان با نگاه سرویس گرا به صورتی است که در دنیای رقابتی و سرویس محور امروز، میتوان گفت چشم انداز هر سازمان رسیدن به درجاتی از بلوغ سرویس گرایی در لایه های مختلف است.

برای مثال بانکها، مخابرات، شرکتهای نرم افزاری از جمله سازمان های با ماهیت سرویس گرا هستند. به عبارت دیگر سرویس گرایی به صورت بالقوه در ذات این صنایع وجود دارد، اما میزان تحقق(بالفعل شدن) سرویس گرایی در هر کدام، بسته به میزان موفقیت در پیاده سازی سازمان سرویس گرا است.

معرفی دوره/سمینار آموزشی معماری سازمانی سرویس‌گرا

در این سمینار آموزشی، مدیران و کارشناسان به صورت علمی و کاربردی با پارادایم سرویس گرایی که خود شامل کسب و کار سرویس گرا، اقتصاد سرویس گرا، سازمان سرویس گرا و سیستمهای سرویس گرا می شود آشنا شده و نقشه راهی برای استقرار معماری سازمانی سرویس گرا و کسب نتایج مطلوب از آن بدست می‌آورند.

ثبت نام در دوره: این دوره صرفا به صورت سازمانی با درخواست سازمان متقاضی برگزار می شود. متقاضیان فردی می توانند از فرصت دوره های آموزشی که به صورت سالانه در همایش معماری سازمانی برای عموم برگزار می شود استفاده نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر یا درخواست برگزاری دوره، از بخش تماس با ما اقدام نمایید.

سوابق برگزاری دوره‌های آموزشی (کلیک کنید)

مشخصات سمینار آموزشی معماری سازمانی سرویس گرا

عنوان دوره   معماری سازمانی سرویس گرا
Service Oriented Enterprise Architecture (SOEA)
شرح دوره  

معماری سرویس گرا به عنوان پارادایمی که این روزها با سرعت گسترش می یابد نه تنها فضای فناوری اطلاعات را تسخیر کرده بلکه مفاهیم آن در کسب و کار نیز منشا تحولات مهمی شده است. پارادایم سرویس گرایی در لایه های مختلفی همچون سازمان سرویس گرا، کسب و کار سرویس گرا، سیستم های سرویس گرا و نهایتا زیرساخت سرویس گرا مصداق پیدا می کند. اهمیت بازمهندسی(معماری) سازمان با نگاه سرویس گرا به صورتی است که در دنیای رقابتی و سرویس محور امروز، میتوان گفت چشم انداز هر سازمان رسیدن به درجاتی از بلوغ سرویس گرایی در لایه های مختلف است.

در دوره معماری سازمانی سرویس گرا، مدیران و کارشناسان به صورت علمی و کاربردی با پارادایم سرویس گرایی که خود شامل کسب و کار سرویس گرا، اقتصاد سرویس گرا، سازمان سرویس گرا و سیستمهای سرویس گرا می شود آشنا شده و نقشه راهی برای استقرار معماری سازمانی سرویس گرا و کسب نتایج مطلوب از آن بدست می‌آورند.

سرفصل مطالب  
  1. تاریخچه معماری سرویس گرا 
  2. اصول سرویس گرایی در سازمان (کسب و کار و فناوری اطلاعات)
  3. سطوح سرویس گرایی (کسب و کار سرویس گرا، اقتصاد سرویس گرا، سیستمهای اطلاعاتی سرویس گرا، زیرساخت سرویس گرا)
  4. معماری سازمانی سرویس گرا (Service Oriented Enterprise Architecture)
  5. نقش پارادایم سرویس گرایی در تحول دیجیتال
پیش نیاز دوره

آشنایی کافی با مفاهیم معماری سازمانی و فناوری اطلاعات

مخاطبین و شرکت‌کنندگان
  • مدیران ارشد در سازمان ها و صنایع سرویس گرا
  • مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات
  • مدیران و کارشناسان تحول اداری و سازمان – روش‌ها
  • تیم های معماری سازمانی (کسب و کار، فناوری اطلاعات)
نحوه برگزاری به صورت سازمانی برای تیم کارفرما
مدت و زمان دوره 6  ساعت (یک روزه)
محل برگزاری  در محل سازمان کارفرما یا دانشگاه شهید بهشتی
مدرس

امیر مهجوریان:

  • مدیر پروژه، مشاور و مدرس معماری سازمانی با 20 سال سابقه حرفه‌ای
  • مدیرفنی آزمایشگاه معماری سازمانی سرویس‌گرا

اشتراک‌گذاری محتوا: